bip.gov.pl
RSS
A A A K
SmodBIP

Oferta nr 1/2015 Kierownik Punktu Pomocy Kryzysowej

zakończony, rozstrzygnięcie: rozstrzygnięty

Organizator: Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzegu
49-300 Brzeg, ul. Jabłkowa 5

KIEROWNIK MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
W BRZEGU
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
W MIEJSKIM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W BRZEGU –

KIEROWNIK PUNKTU POMOCY KRYZYSOWEJ
(nazwa stanowiska pracy)
Oferta nr 1/2015

1. Wymagania niezbędne:
1) Obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się także osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity Dz. U. 2014 poz. 1202 z późn. zm.), w przypadku uznania spełniania przesłanek cytowanego artykułu);
2) Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3) Kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku;
4) Kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) Nieposzlakowana opinia;
6) Wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym.
Preferowane kierunki:
- psychologia;
- pedagogika;
7) Staż pracy: minimum 5 lat ogólnego stażu pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy lub wykonywanie przez co najmniej 3 lata działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku;
8) Stan zdrowia pozwalający na zatrudnianie na określonym stanowisku;
9) Znajomość i umiejętność interpretacji przepisów prawa w zakresie niezbędnym do prowadzenia Punktu Pomocy Kryzysowej;
10) Wysoko rozwinięte zdolności interpersonalne;
11) Umiejętność zarządzania zespołem ludzkim;
12) Kreatywność;
13) Komunikatywność.

2. Wymagania dodatkowe :
1) W przypadku kierunku studiów pedagogika, mile widziane specjalności w zakresie:
 resocjalizacja,
 pedagogika opiekuńczo – wychowawcza,
 doradztwo zawodowe i personalne,
 praca socjalna z dzieckiem i rodziną,
 pedagogika specjalna.
2) Doświadczenie w pracy z ofiarami i sprawcami przemocy oraz interwencją kryzysową;
3) Kwalifikacje z zakresu przeciwdziałania przemocy i profilaktyki uzależnień;
4) Mile widziane umiejętności z zakresu terapii wobec osób w kryzysie, znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej i rodzinnej;
5) Umiejętność prowadzenia rozmów z osobami doświadczającymi przemocy, pierwszy kontakt, umiejętność pracy interwencyjnej, współpracy w zespole, współpracy ze służbami pomocowymi;
6) Znajomość i umiejętność interpretacji przepisów prawa, w szczególności:
- Ustawy o pomocy społecznej wraz z aktami wykonawczymi;
- Ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie;
- Ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii;
- Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
- Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
- Kodeksu Postępowania Administracyjnego;
- Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego;
- Kodeksu Karnego;
- Kodeksu Cywilnego;
- Ustawy o finansach publicznych;
- Ustawy o rachunkowości;
- Ustawy o ochronie danych osobowych
7) Szkolenia i doświadczenie w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
8) Umiejętność obsługi komputera.

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) Pełnienie funkcji Kierownika Punktu Pomocy Kryzysowej poprzez realizowanie zadań Punktu Pomocy Kryzysowej określonych w Regulaminie Organizacyjnym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzegu, a w szczególności:
a) Organizacja pracy i nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem Punktu Pomocy Kryzysowej (dalej PPK), tj.
- Zespołu Pomocy Kryzysowej;
- Zespołu wolontariatu;
- Świetlic opiekuńczo – wychowawczych z elementami socjoterapii;
- Klubu Młodzieżowego;
b) Zapewnienie obsługi organizacyjno – technicznej Zespołu Interdyscyplinarnego powołanego Zarządzeniem Burmistrza Brzegu;
c) Dokonywanie podziału zadań między podległych pracowników oraz zleceniobiorców poprzez ustalanie indywidualnych zakresów czynności i uprawnień;
d) Instruowanie i szkolenie podległych pracowników w zakresie merytorycznego wykonywania powierzonych zadań;
e) Nadzór i kontrola nad wypełnianiem przez podległych pracowników i zleceniobiorców obowiązków wynikających z ich zakresów czynności, umów;
f) Zapewnienie merytorycznej i formalnej prawidłowości, legalności i celowości przygotowywanych przez siebie oraz podległych pracowników dokumentów;
g) Nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa w PPK;
h) Nadzór nad przestrzeganiem przez podległych pracowników dyscypliny pracy, postanowień regulaminów obowiązujących w Ośrodku, bhp, tajemnicy służbowej, ochrony danych osobowych, bezpieczeństwa informacji publicznej;
i) Rozpatrywanie i załatwianie w porozumieniu z Kierownikiem MOPS skarg i wniosków obejmujących zakres zadań i obowiązków dot. podległej komórki;
j) Dokonywanie oceny efektywności pracy osób zatrudnionych w PPK, w tym okresowych ocen pracowników oraz udział w przeprowadzaniu służby przygotowawczej;
k) Prowadzenie kontroli pracy osób zatrudnionych w PPK. Nadzór nad terminowością i rzetelnością załatwianych spraw;
l) Współpraca z pracownikami innych komórek organizacyjnych MOPS w Brzegu, celem prawidłowego realizowania zadań pomocy społecznej;
m) Prowadzenie wymaganej sprawozdawczości i statystyki oraz rzetelne przygotowywanie danych dla Ośrodka, niezbędnych do celów sprawozdawczości finansowej i statystycznej;
n) Współpraca i współdziałanie ze środowiskiem lokalnym oraz instytucjami i organizacjami powołanymi do wspomagania osób i rodzin znajdujących się w kryzysie;
o) Nadzór merytoryczny nad działalnością PPK;
p) Uczestniczenie w opracowywaniu planu finansowego Ośrodka na kolejny rok budżetowy. Sporządzanie projektu budżetu PPK i ponoszenie odpowiedzialności za bieżące i prawidłowe wydatkowanie środków finansowych. Przestrzeganie dyscypliny finansowej i budżetowej;
q) Pozyskiwanie środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań PPK ze źródeł pozabudżetowych, w tym środków z funduszy Unii Europejskiej;
r) Nadzór nad sporządzaniem planów pracy i programów, ich realizację oraz sporządzanie sprawozdań z ich wykonania;
s) Określanie i proponowanie Kierownikowi MOPS do akceptacji odpowiedniej struktury organizacyjnej i wizji rozwoju PPK;
t) Reprezentowanie PPK na zewnątrz;
u) Przygotowywanie opracowań, danych i sprawozdań z działalności PPK, w tym opracowywanie strategicznych dokumentów Ośrodka (projektów, planów);
v) Promocja różnych form działalności PPK
2) Organizacja i nadzór nad działalnością Zespołu Pomocy Kryzysowej poprzez realizację zadań zespołu określonych w Regulaminie Organizacyjnym MOPS, a w szczególności prowadzenie specjalistycznego poradnictwa w zakresie;
a) Psychologicznym,
b) Pedagogicznym
c) Socjalno – prawnym;
d) Rodzinnym
e) Uzależnień (narkomanii, alkoholizmu)
3) Prowadzenie przy współudziale pedagogów, psychologów, terapeutów, prawników, interdyscyplinarnych działań w zakresie interwencji kryzysowej, której celem jest przywrócenie równowagi psychicznej i umiejętności samodzielnego radzenia sobie, a dzięki temu zapobieganie przejściu reakcji kryzysowej w stan chronicznej niewydolności psychospołecznej, podejmowanych na rzecz osób i rodzin w stanie kryzysu;
4) Dbałość o zapewnienie i utrzymanie odpowiedniego poziomu usług, w tym specjalistycznego poradnictwa oraz oddziaływań terapeutycznych świadczonych przez PPK;
5) Organizowanie terapii indywidualnych i grupowych, oddziaływań edukacyjnych i terapeutycznych wobec młodzieży, rodzin oraz innych grup zagrożonych kryzysem;
6) Organizowanie i świadczenie kompleksowej pomocy osobom, dzieciom, rodzinom, które znalazły się w trudnej sytuacji kryzysowej w wyniku zdarzenia losowego, sytuacji rodzinnej lub trudnych przeżyć osobistych;
7) Nadzór w zakresie diagnozowania problemów i potrzeb osób i rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej;
8) Pozyskiwanie do pracy wolontariuszy oraz organizowanie pracy wolontariuszy w zakresie określonym w Regulaminie Organizacyjnym MOPS;
9) Organizowanie i nadzór nad działalnością świetlic opiekuńczo – wychowawczych z elementami socjoterapii i Klubu Młodzieżowego w zakresie wynikającym z Regulaminu Organizacyjnego MOPS.

4. Informacje o warunkach pracy na danym stanowisku:
1) Forma zatrudnienia: Umowa o pracę na czas określony z możliwością późniejszego zatrudnienia na czas nieokreślony (w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy);
2) Wymiar czasu pracy: praca w pełnym wymiarze czasu pracy (etat 1/1);
3) Miejsce świadczenia pracy i warunki pracy na stanowisku:
a) Stanowisko pracy znajduje się w budynku Dziennego Domu Pomocy w Brzegu przy ul. Piastowskiej 29 na parterze i w sąsiadującym z nim budynku przy ul. Piastowskiej 29 A.
Budynek Dziennego Domu Pomocy jest niedostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Występują bariery architektoniczne w dostępności do pomieszczeń biurowych oraz sanitarnych w postaci schodów. Brak podjazdu dla osób niepełnosprawnych, brak windy.
b) Głównie praca siedzącą z potrzebą przemieszczania się do sąsiadującego budynku przy ul. Piastowskiej 29 A;
c) Konieczność wyjść służbowych poza siedzibę Punktu Pomocy Kryzysowej, w szczególności do głównej siedziby MOPS w Brzegu przy ul. Jabłkowej 5, gdzie również występują bariery architektoniczne, brak podjazdów dla osób niepełnosprawnych, brak windy, a na I piętro prowadzą kręte schody. Znacznie utrudniony jest dostęp do pomieszczeń biurowych i sanitarnych;
d) Możliwość wyjść służbowych do innych instytucji na terenie miasta Brzegu;
e) Praca przy obsłudze komputera poniżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy
4) Wynagrodzenie zgodne z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (tekst jednolity Dz. U. 2014 poz. 1786) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzegu

5. Informacja na temat wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Brzegu w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.

Z uwagi na fakt, że wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Brzegu w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia jest wyższy niż 6% oraz nabór dotyczy kierowniczego stanowiska urzędniczego, nie przysługuje w nim pierwszeństwo w zatrudnieniu przysługujące osobie niepełnosprawnej, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity: Dz. U. 2014 poz. 1202).

6. Wymagane dokumenty :
1) List motywacyjny oraz CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej opatrzone klauzulą „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. 2015 poz. 2135) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity Dz. U. 2014 poz. 1202 z późn. zm.);
2) Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, wg wzoru stanowiącego załącznik do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2009 r. (Dz. U. Nr 115 poz. 971);
3) Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
4) Kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń o odbytych stażach, oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy lub dokument potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej;
5) Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
6) Kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego (dotyczy osób nie posiadających obywatelstwa polskiego);
7) Oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska;
8) Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu w pełni z praw publicznych oraz, że kandydat cieszy się nieposzlakowaną opinią;
9) Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
10) Oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby mu wykonywanie obowiązków w wymiarze jednego etatu;
11) Oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie wykonywać zajęć, o których mowa w art. 30 ustawy o pracownikach samorządowych;
12) Oświadczenie kandydata, że nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w ustawie o odpowiedzialności za naruszenia dyscypliny finansów publicznych (tekst jednolity: Dz. U. 2013 poz. 168);
13) Inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
14) Koncepcja organizacji i funkcjonowania Punktu Pomocy Kryzysowej z uwzględnieniem specyfiki, celów i sposobów realizacji (maksymalnie 3 strony maszynopisu).

List motywacyjny, CV, klauzula o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i pozostałe dokumenty aplikacyjne muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem a kserokopie dokumentów poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać lub przesłać w terminie do dnia 07 stycznia 2016 r. do godz. 15.00
Pod adresem:

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzegu
ul. Jabłkowa 5
49-300 Brzeg

w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Brzegu – Kierownik Punktu Pomocy Kryzysowej.”

Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Z Regulaminem naboru można się zapoznać w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Brzegu przy ul. Jabłkowej 5, 49-300 Brzeg oraz na stronie internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzegu www.mops-brzeg.pl . Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 077 416 99 93 wew. 12.

Kandydaci spełniający wymagania formalne i dopuszczeni do II etapu konkursu zostaną o tym powiadomieni telefonicznie wraz z podaniem terminu rozmowy kwalifikacyjnej. Dopuszcza się przeprowadzenie testu pisemnego przed rozmowami kwalifikacyjnymi.

Kandydat, który zostanie wyłoniony w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę, jest zobowiązany przedłożyć do wglądu oryginały dokumentów złożonych w kserokopiach.

Informacja o wyniku naboru będzie, niezwłocznie po przeprowadzonym naborze, umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.mops-brzeg.pl oraz na tablicy informacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzegu, ul. Jabłkowa 5, 49-300 Brzeg.

Kierownik
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Brzegu
(-) Sebastian Matuszewski

Opublikował: Łukasz Gąsiorowski
Publikacja dnia: 22.12.2015
Dokument oglądany razy: 25135